چاپگرهای بیسیم به این کار نیاز ندارند، در عوض از شبکه Wi-Fi خانگی خود استفاده میکنند تا امکان چاپ از هر دستگاه متصل به آن را فراهم کنند.
این فرآیند تا حد زیادی برای چاپگرهای محلی و بیسیم یکسان است، اما در اینجا نحوه اضافه کردن هر یک از آنها به رایانه شخصی ویندوز 10 خود آورده شده است.
تنظیمات چاپگر ویندوز 10

نحوه-اضافه-کردن-چاپگر-در-ویندوز-10
1. چاپگرها و اسکنرهای ویندوز 10 را باز کنید
اولین قدم این است که برنامه «تنظیمات» را باز کرده و «دستگاهها» را انتخاب کنید. سپس در منوی نوار کناری گزینه «Printers & Scanners» را انتخاب کنید.
اینجاست که فهرستی ترکیبی از چاپگرها و اسکنرهای قابل دسترسی از رایانه شخصی خود را مشاهده خواهید کرد. همچنین جایی است که می توانید یک چاپگر یا اسکنر جدید به رایانه شخصی خود اضافه کنید.
حتی قبل از اینکه یک چاپگر متصل کنید، برخی از گزینهها را در اینجا خواهید دید. ‘Microsoft Print to PDF’ و ‘Microsoft XPS Document Writer’ راه حل های نرم افزاری داخلی هستند. چاپ بر روی یک فایل PDF واقعاً چاپ نیست، زیرا یک فایل PDF ایجاد می کند، اما همچنان در ویندوز 10 به عنوان یک چاپگر طبقه بندی می شود.
2. یک چاپگر محلی به ویندوز 10 اضافه کنید
در حالی که چاپگر شما با کابل USB همراه به رایانه شخصی شما متصل است، روی «افزودن چاپگر یا اسکنر» در منوی موجود در بالا کلیک کنید.
این یک لحظه طول می کشد اما ویندوز 10 به دنبال دستگاه های سازگار متصل به رایانه شخصی شما می گردد و آنها را برای شما فهرست می کند.
وقتی چاپگر خود را نمایش داده میبینید، روی «افزودن دستگاه» کلیک کنید و اکنون به عنوان هدفی برای چاپ از هر برنامهای در ویندوز 10 در دسترس خواهد بود.

نحوه-اضافه-کردن-چاپگر-در-ویندوز-10-2
3. یک چاپگر بی سیم به ویندوز 10 اضافه کنید
اولین قدم این است که مطمئن شوید چاپگر شما به شبکه محلی شما متصل است یا بلوتوث را در صورت اتصال به این طریق فعال کرده است. این فرآیند بسته به چاپگری که دارید متفاوت خواهد بود، بنابراین مطمئنترین راه این است که راهنمای دستورالعملها را برای مسیرها بخوانید.
سپس، در منوی تنظیمات که در بالا به آن دسترسی دارید، روی «افزودن چاپگر یا اسکنر» کلیک کنید. اکنون ویندوز 10 دستگاه های بی سیم سازگار را اسکن می کند و آنها را برای شما فهرست می کند.
وقتی چاپگر خود را نمایش داده میبینید، روی «افزودن دستگاه» کلیک کنید و اکنون به عنوان هدفی برای چاپ از هر برنامهای در ویندوز 10 در دسترس خواهد بود.
4. تنظیمات اضافی برای مدیریت
هنگامی که چاپگر شما به رایانه شخصی ویندوز 10 شما متصل است، تنظیمات دیگری وجود دارد که می توانید آنها را مدیریت کنید.
اولین مورد، گزینه “Allow Windows to management my default printer” است. وقتی فعال باشد، به ویندوز 10 این اجازه را میدهد که چاپگر پیشفرض شما را به همان چیزی که اخیراً در مکان فعلی خود استفاده کردهاید، تنظیم کند. این می تواند به راحتی بین چاپگر خانگی و اداری جابجا شود.
شما همچنین گزینه “دانلود از طریق اتصالات اندازه گیری شده” را دارید. اگر مرتباً روی اتصالات سلولی کار میکنید یا محدودیتهایی برای دادهها دارید، میتوانید این مورد را غیرفعال کنید تا مطمئن شوید که ویندوز 10 هیچ درایور یا نرمافزار دستگاه جدیدی را تا زمانی که به یک شبکه Wi-Fi بدون اندازهگیری متصل نشدهاید دانلود نمیکند.
خلاصه
چاپگرها ممکن است خسته کننده باشند، اما نصب آنها در ویندوز 10 لزومی ندارد. از هر چاپگری که میخواهید استفاده کنید، این فرآیند جهانی است و مدیریت دستگاهها ساده است.
کنترلهای اضافی که میتوانید برای محافظت در برابر استفاده از داده در اتصالات اندازهگیری شده و تعویض بیوقفه چاپگرهای پیشفرض استفاده کنید، زندگی بین دفتر و خانه را نیز آسانتر میکند.
منبعhttps://www.techradar.com/
نحوه اضافه کردن پرینتر در ویندوز 10
1 دیدگاه در “نحوه اضافه کردن پرینتر در ویندوز 10”